fredag 8 april 2011


Fredag.
Jag känner mig som en ny människa. Igår lämnade jag in sista texterna till redaktören. I onsdags fotade vi sista gången med riktigt festlig stämning i verkstan. Johanna var modell, Andreas och jag fixade och fotade, en annan fotograf fotade vårat jobb och Sebe gjorde churros. Vad roligt det har varit att jobba med boken. Nu känns det lite tomt men så underbart att slippa all stress och prestationsångest ett tag.


Skilla på vedspisen och dummyn på boken Fabulös keramik i bakgrunden.
Nu kör vi helg va?


23 kommentarer:

  1. Jätte kul med boken som du har jobbat å mycket med, jag är så himla nyfiken på den! Fint med skilla, det har jag inte sett ännu. Härligt med vår.

    Trevlig helg!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!! Vad skönt att den är klar. Nu tar vi helg och myser!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt att skapa en bok, va spännande!!! :)

    Ja va skönt att få ta helg, det skulle jag med önska att jag kunde. Tyvärr ska jag precis om en timme gå på mitt helgpass så det blir jobba för hela slanten för mig denna helg...

    Men jag får se fram emot nästa helg istälet för då blir det ledigt för min del :)

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  4. Åh, så skönt för dig Frida! Bra jobbat! Nu tar jag över stafettpinnen och prestationsångesten ett tag :)

    Jag som trodde att du hade en massa snö kvar ... Jag har inte haft snö på länge men här finns minsann inga blommor ute.

    Nu kör vi snart helg! :)
    Kram Sofia

    ps. det är klart att vi ska göra tusen böcker ... minst ;)

    SvaraRadera
  5. Heeej åå så fin den ser ut!!! Du har inte råkat maila mig , mitt mail har krånglat så flera mail har inte kommit fram?
    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag brukar följa din Blogg, vill bara säga att du gör jättefin keramik och så har jag en fråga också. När kommer boken ut?

    SvaraRadera
  7. Hej Frida! Helg låter toppen! Så otroligt skönt för dig att det är färdigt :) Är nyfiken på innehållet: när släpps den o på vilket förlag?
    Önskar dig en riktig njutarhelg, det har du förtjänat!
    Goa kramen Cecilia

    SvaraRadera
  8. Tack hörni!
    Mitt jobb är klart, nu ska formgivaren och redaktören göra sitt. Boken kommer ut i höst av Tukan förlag så det är ett tag kvar.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  9. Härligt att du är färdig med din del av bokprocessen, vilket jobb du har gjort!!

    Det ska bli så roligt att köpa boken sen.

    Ha en toppenhelg!!

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  10. Så spännande!! Den blir säkert jättefin. Men du, vad spännande med en kyckling!! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vad roligt att det äntlilgen är klart nu och spänannde att få se den färdiga boken sedan!

    SvaraRadera
  12. Åh vad det är härligt att jobba mot deadlines! Särskilt om det är riktigt kreativa projekt. Intensiteten i arbetet och sedan känslan när man nått ett lyckat resultat. Hoppas du känner så, men det tror jag säkert. Grattis och ha en riktigt härlig helg!

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Ååå men gud så skönt fast tomt förstås.. Det ska bli så himla kul när boken kommer ut. En riktig inspirationskick!!! =)

    Hur har du öppet i juni?
    Jag tänkte närmast på söndag 19 juni? =D

    Ha en fin fredag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  14. GRATTIS! Måste vara så skönt att vara klar, fast nu får du ju en massa tid över ;-) Ska bli så spännande att se det färdiga resultatet!

    Ha en finfin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Härligt att få känna sig klar, och ja då är dte klart att man får ta helg:) Hoppas du får en trevlig en! Kram Therese

    SvaraRadera
  16. Karro Johansson8 april 2011 kl. 16:28

    Hej!
    Väntar med spänning på boken!!! Ha en superhärlig helg i våren!!!
    Kram Karro

    SvaraRadera
  17. Åh så spännande! Boken kommer bli underbar.
    yes nu är det helg, yipeeee!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. så härligt!
    Vart kommer man kunna köpa boken? :)

    SvaraRadera
  19. Grattis! Nu är du värd att ta en slappar helg och bara ha det gott!
    Ta hand om dig!

    Kram /Malin

    SvaraRadera
  20. Låter toppen
    så kul att se den färdig sen:)
    ha en skön skön helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  21. Annika Sundholm8 april 2011 kl. 21:45

    Grattis! Kul!!! Hugs!!!

    SvaraRadera
  22. Roligt, och skönt för dig att kunna slappna av lite! Säger bara en sak: DEN BOKEN VILL JAG HA. //Petronella

    SvaraRadera
  23. Gu så spännande med boken, den kommer jag och haffar ;)

    SvaraRadera

01 09 10