onsdag 26 september 2012

Andra bullar

bjöds det på i verkstan igår kväll. Kursdeltagarna kom från Fröken Brogrens veranda (har ni varit där? såå fint ställe). Tänkte att de smaskar väl bullar och kakor dagarna i ända så det fick bli frukt, choklad och nötter istället. Vi kavlade fat och pratade om livet och blombuketter (man ibland kan få av sin man) i fel färg.







På bordet: en kavlad lykta med mönster från en virkad duk, skål på fot som ser ut som en pokal, fågelbur + ljuslykta med sälar (fast det skulle se ut som fåglar..) och en blombukett som jag fått av Sebe i rätt höstkulör.
Snart till Örebro och frukostmöte med Andreas på Bullvivan. God onsdag!


6 kommentarer:

  1. Så fint! Själv har jag bläddrat i din bok upprepade gånger och sitter idag och tillverkar små enkla ljuslyktor inspirerade av dina. :)Hur gör du för att undvika att kanterna på lyktan inte tappar formen? De vill gärna bukta inåt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Om man vill göra lite högre kanter på ljuslyktan (eller vad som helst med väggar) funkar det bäst om man blåser på leran med en hårtork lite grann innan man bygger ihop delarna. Då blir det stadigt!
      Lycka till! Kram Frida

      Radera
  2. Fint det ser ut! Och gott med all frukt=)

    SvaraRadera
  3. Men hej och hå! Hallå där :) Hur kan jag ha missat din blogg då? Och ännu lyckligare blev jag när jag såg att du höll dina kurser i Örebro, visst var det väl så? Jag är nyligen bosatt i Motala och det är ju inte så fasligt långt till Örebro. Det ser faktiskt ut som om att jag nog kommer dyka upp på en sådan där kurs någon dag framöver :) Riktigt inspirerande blogg! =)

    Kram kram
    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Ja hur kunde du det?? Haha! Och vet du att du behöver inte ens ta dig till Örebro för jag finns en mil utanför Askersund - mycket närmare dig alltså! Tack och välkommen hit! Kram Frida

      Radera

01 09 10