måndag 15 oktober 2012

Sytorpet

Nu ska jag visa hur det ser ut i sytorpet - ujuj vad fint det är där alltså. Vi har pimpat lite inför höstterminen med nya lampor (jobbigt utan har vi märkt) och värsta långa anslagstavlan. Vi har en overlock och några symaskiner. Ingen syr på min för den är sämst. Eftersom vi har hängt här i fem år finns det en arsenal av tyger, garner och mönster. Och när vi städade hittades oerhörda mängder av påbörjade projekt. Alla var mina. Pinsamt. 
Så just därför satte jag igår igång med ett nytt - ett par tofflor i ulltyg som jag ska brodera på, mycket smart modell så dom får nog vara med i Handarbete & Pyssel framöver.


















Just det - missa inte novembernumret av Handarbete & Pyssel, då är det ett reportage med från det här lilla torpet!

God måndag!


8 kommentarer:

  1. Herregud! va det ser trevligt ut och fina bilder. Ha en bra dag. /Anna

    SvaraRadera
  2. Guuu.. så mysigt & vilket inspirationstorp.
    Människor, fina färger, tyger, byggnaden, FIKAT & sen alla skratt & diskussioner som man inte kan höra.....
    Önskar att jag oxå hade ett torp.....

    Härligt att se all fina bilder

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Men oj, ett helt litet torp till förfogande. LYX :) ser helt fantastiskt ut, ännu bättre är ju att få ihop ett gäng som kan träffas, inte alltid det enklaste.
    Blir riktigt avundsjuk ;)

    SvaraRadera
  4. Ååh, så mysigt! Otroligt så mysigt ändå - helt perfekt lyxigt ju! Lyckans er! :)

    SvaraRadera
  5. Gud så mysigt med ett sytorp! Vart ligger detta? Kan inte hitta det i mitt huvud!?
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger i Gålsjö, på min kompis Marias tomt!

      Radera
  6. Åh va det ser mysigt ut! Så fint torp och så kreativa ni är! Härligt! :)

    SvaraRadera
  7. Underbart! Var tvungen att skratta när jag läste om de ofärdiga projekten! Kände liksom igen mig själv - alltid roligare att börja på något nytt - än att avsluta något. Lycka till med tofflorna - de blir säkert färdiga!!!!

    SvaraRadera

01 09 10