onsdag 6 februari 2013

Vad händer

i verkstan? Jo igår var det ju kurs så idag har jag städat lite. Sen har jag drejat konferenskoppar och lottovinster trots ett rätt risigt allmäntillstånd - den här förkylningssjukan tar väl ändå priset. Har dessutom fått nåt så konstigt som ögonmigrän. Alltså migrän i ögonen bara - så ibland ser jag hela världen som genom ett kalejdoskop. Mycket intressant. Jag har inte fotat med min kamera idag men det här är senaste nytt från instagram:

Jag lekte lite också när allt var
färdigdrejat på dagens lista.
En fot till ett fat.

Utanför verkstan. Massor av snö.
Väck mig när det är vår.

På instagram skrev jag
"bitsocker till lunch"
men det var såklart ljug.
Skulle jag väl aldrig äta..

Märta som gangster. Hon vaktar
verkstan bara så ni vet.



10 kommentarer:

  1. Fina bilder! Jag har också ögonmigrän ibland... det kan man gärna vara utan!

    SvaraRadera
  2. ser ut att bli en riktigt vacker fatfot. och Märta är hur cool somhelst i sin gangstermundering.
    Usch för ögonmigrän, det har jag haft sen i tjugoårsåldern, första gången kom det när jag körde bil med mina två må barn i baksätet och halva synfältet bara försvann, det blev vitt bara. Bilarna jag mötte var halva bilar. Jag var övertygad om att en hjärntumör hade växt ut på nolltid och höll på att trycka ut ögonen ur huvudet. För mig blir det värre vid stress. Ett tag hade jag så vår ögonmigrän att jag fick våldsamma synrubbningar och tuppade av, var borta mellan 10 min och över en timme. Inte kul när det hände utomhus i ensamhet när det var kall november. har lärt mig att hantera det bättre så nu behöver det inte gå så långt som att jag blir medvetslös. Men det kan också försvinna lika plötsligt som det kom. Hoppas naturligtvis att du har en lindrigare form.

    Låter spännande med ert kapell också, ska du flytta din verksamhet dit, verkstad och allt eller ska du ha butiksverksamheten och kurser där, eller hur blir det? En fin byggnad är det ju.
    Lycka till med allt så länge
    /Moni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy så jobbigt! Ojoj.. Vet inte hur länge jag har haft det här - men precis så känns det "hjälp jag kommer att blixtdö av en tumör"panik. Googlat och alla symptom stämmer på mig. Har även blivit utredd för epilepsi efter svimning en gång för många många år sedan - kanske hade det med ögonmigrän att göra redan då? Sjukt onödig grej! Men så intressant att höra fler som har detta!

      Kapellet ska rymma kafé och keramikbutik - verkstan ska fortsätta vara bara verkstad med kurser och sånt. Kom och fika! Öppnar sista helgen i april - sen öppet ända till september.

      Kram och tack för infon om ögongrejset.

      Radera
  3. Men Märta då...
    Men migränskit då!

    SvaraRadera
  4. Hej. Har du drejat foten? Är den massiv eller får du gröpa ur den? Nyfiken i en strut. Underbara mönster på den!

    SvaraRadera
  5. Under bar fot till ett fat,är bara SÅ himmla nyfiken hur det ska bli. Spännande...
    Usch...migrän kan man vara utan. Magnesyl kanske skulle vara något. Det är lite blodförtunnande.
    Själv tar jag kaffe och alvedon.
    Var rädd om dig.

    SvaraRadera
  6. Vilken söt Märta du har, en sån vaktmästare skulle jag gärna ha. och foten: WOW!
    Och ögonmigrän låter inte bra!
    Var rädd om dig, säger även jag!

    SvaraRadera
  7. Kan inte släppa tanken på din migrän och förskylning. Minnen kommer när jag själv låg i lunginflammation ..fick världens vackraste regnbågs migrän men dagen efter visade det sig att jag hade fått en stroke. Tror inte det är så i ditt fall, men ett läkare besök kanske hade varit en god i ide.
    Ta väl hand om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hei. Herlig bilde! Jeg har også migrene som gjør at jeg ser halve ting. Det utløses ofte av for sterk lys for min del. Da er det på med solbriller! Har veldig lyst til å gå på kurs hos deg...men siden jeg bor i Norge lurer jeg i så fall om det finnes noen hotell i nærheten og om du arrangerer weekend kurs? Ha en fin dag. Marte

    SvaraRadera
  9. Trist med migrän, tillhör den skaran som också får emellanåt. Vinterbilden är väldigt fin, inte alls som vintern där jag bor, då det bara blåser och blir slask av eventuell snö. Tack för all inspiration, är bedrövlig på att kommentera...

    SvaraRadera

01 09 10