torsdag 28 mars 2013

Mars

är snart slut. Kalla, förkylda, snöiga mars. Men med fin final. Sol sol sol. Varenda morgon sitter jag i köket och äter äggmacka. Nu är den enda vägen upp. Mot våren! 








Jag ser framemot april. Mina frösådda pelargoner har nu 4 blad - en del till och med 5! Och påskliljorna som jag köpte var visst av fluffig karaktär - snyggt. 
Nu på morgonen har jag tömt min ugn och det var en väldigt välgräddad ägghistoria där i. Gjorde ett test och slog på strömmen igen (har fått direktioner av såna som vet) och kunde konstatera att kontaktorn bränt fast. Byt byt. Bränn bränn. Snart är allt som vanligt igen. 
God skärtorsdag alltså!


4 kommentarer:

  1. Underbara pelargoner!
    GLAD PÅSK! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Vackra bilder, härligt när det gror!

    SvaraRadera
  3. hej,
    jag är nog lite imponerad att du sår pelargon och att de ser så frodiga ut.
    Själv köpte jag sticklingar.
    Jag är ny i inredningsbloggsammanhang och nosar lite omkring ifall du undra. Så mycket fint och så lite tid. Tack för titten. Kanske jag återkommer ifall jag hittar dej. Glad vår.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder! Ser ljuvligt ut!

    SvaraRadera

01 09 10