onsdag 26 juni 2013

Vad händer?

ja här på bloggen är det ganska tyst har jag märkt. Känns som om jag tagit semester redan. Men följer man mig på instagram så får man se sånt här:


Pergolan i verkstadsträdgården. Om sisådär hundra år är den nog grön..


Inte ett enda äpple på vårt stora äppelträd, det gör inget.


Rönne bro.


Vårt hus i pampigt instafilter.


Gamla plattor i betong som jag och Sebe ska göra nåt fint med.


Verkligt smaskig sommardrink: watermelon daiquiri. Gör den!


Pastellkrukor i verkstan.


Midsommarhäng med Pompa. Guligull.


Koppar med guld och dekaler.


Några har flugit vidare.


Pastellkrukor i kapellet.


Kom och fika!


Öppet 10 - 18 alla helger hela sommaren!


I måndags hade vi sittning för närmare 40 personer med fina surdegssmörgåsar och rabarberpaj. Dukade med udda porslin som använts här i kapellet genom tiderna. Stressade en del och hann inte ta en bild när det var klart - men det var så fint!


Bröllopspresent till viss direktör. Då ska det vara guld!


Igår gjorde jag massor av svarta ägg. Sen satte jag mig på cykeln.


Och cyklade till den här nordsvenska skönheten Pålle och hans kompis Märta. Vi red barbacka ned till vattnet och plaskade och sedan galopperade vi uppför backar. Alltså helt fantastiskt! Sommar!


4 kommentarer:

  1. Underbar resumé om vad som händer hos dig om dagarna. Riktigt härlig sommarkänsla får man.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder och fin text! Verkligen skriker sommar om bilder. Så fin nordsvensk. Det var så länge sedan jag red men det lät så härligt att rida barbacka i vattnet :) Gillade dina fina betongplattor! Hur får man till mönstret?
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att få se Kapellet i verkligheten!
    Mysigt och gott fika!
    MVH
    www.lottaskeramik.se med make

    SvaraRadera
  4. Ååååå vilka underbara bilder!!
    Kram
    C

    SvaraRadera

01 09 10