fredag 5 juli 2013

Gotland

- ön alla gillar. Det finns väl ingen som kan ogilla nåt så fint som en hel ö full med kalkstensvägar, blåeld, saffranspannkaka, krokiga tallar och vansinnesvackra gamla Gotlandsgårdar. En del står tomma med trasiga rutor. Hur är det möjligt? 



Som en dröm är den här ön. - Jag älskar det här stället! säger jag när vi sitter på altanen första semesterkvällen och tittar ut över havet. - Jag med, säger Sebe, det är därför jag är gift med dig. Står ut med mig hela året för att få åka några sommarveckor till Gotland. Då förstår man vidden av hur fantastiskt det faktiskt är här.



Vi slappar allt vi kan.

Obs!
Ni som är fikasugna och befinner er i Närke i helgen bara måste åka till Kapellet och fika! Ann och Madde fixar kaffet och öppettiderna är som vanligt 
10-18 både lördag och söndag.
Välkomna!


1 kommentar:

  1. Fina ord om en fin ö!! Tyvärr blir man allt lite hemmablind när man bor här...och då jag alltid jobbar varenda dag sommartid så hinner jag inte riktigt njuta så mycket av sommaren heller...men det låter ljuvligt! :) Njut lite för mig också!
    / Maria

    SvaraRadera

01 09 10